Steeds meer ondernemers ontdekken de slimme oplossingen van Whatsapp Business

10 slimme toepassingen voor een Whatsapp Business

Een tweede nummer via Whatsapp Business is niet alleen handig -  het  is bijna onmisbaar in deze digitale wereld. Bijgaand de 10 slimme tools van Whatsapp Business die de 'normale' whatsapp niet heeft.

Automatische welkomsberichten instellen

Een professionele indruk is super belangrijk. Met Whatsapp Business kan je een automatisch bericht instellen. Hiermee kan je bijvoorbeeld aangeven dat je zo snel mogelijk zal reageren, maar ook bijvoorbeeld je openingstijden aangeven. Zijn er veelvoorkomende vragen dan kan je ze ook alvast antwoord geven. Kortom, direct een bericht terug, ookal zit je op de camping, zodat de klant wel duidelijkheid en een antwoord heeft.

Snelle antwoorden gebruiken

Bespaar tijd en werk met 'snelle antwoorden'. Veel gestelde vragen beantwoord je hiermee in een handomdraai. Je kan ze van te voren instellen en je hoeft ze alleen maar 'aan te klikken'.

Automatische welkomsberichten instellen

Labels om klanten te segmenteren

Organiseer je gesprekken door gebruik te maken van labels, zoals 'nieuwe klant', 'order geplaatst' of 'betaling ontvangen'. Deze slimme Whatsapp Business toepassingen helpen je overzicht te houden en sneller de juiste klanten te benaderen.

Productcatalogus delen

Laat klanten jouw aanbod bekijken via de productcatalogus in Whatsapp Business. Hierdoor wordt de stap naar aankoop kleiner en je kan zelfs promotie doen via de chat.

Afspraken en bestellingen bevestigen

Stuur automatische bevestigingen voor afspraken, reserveringen en/of bestellingen. Dit creëert vertrouwen en professionaliteit richting de klant.

Gerichte marketing campagnes via Whatsapp Business

Met WhatsApp Business kun je snel en persoonlijk marketingcampagnes voeren richting klanten die toestemming hebben gegeven. Dankzij het hoge openingspercentage worden jouw berichten vrijwel altijd gelezen. Je kunt klanten bijvoorbeeld exclusieve aanbiedingen sturen, nieuwe producten aankondigen of herinneringen versturen voor achtergelaten winkelwagentjes. Ook persoonlijke kortingsacties of uitnodigingen voor evenementen werken erg goed via WhatsApp. Door de berichten kort, relevant en persoonlijk te houden, verhoog je de kans op directe actie. Gebruik klantnamen en verwijs naar eerdere aankopen voor nog meer betrokkenheid. Een duidelijke call-to-action, zoals "Bestel nu" of "Ontvang korting", maakt je campagne extra krachtig. WhatsApp is hiermee veel effectiever dan traditionele marketingkanalen zoals e-mail. 

Ontdek 10 slimme manieren om Whatsapp Business in te zetten voor marketingcampagnes

Klantenservice via chatbots

Door eenvoudig chatbots te integreren op jouw website kan je vragen automatisch beantwoorden. Verbeter hiermee jou klantenservice en klanttevredenheid.

Live locatie delen

Heb jij een bezorgservice, restaurant of servicebedrijf? Dan kan het handig zijn om je live locatie te delen. De klant weet dan precies wanneer je aankomt.

Feedback en reviews vragen

Vraag via LinkedIn om reviews en feedback. Tevreden klanten zijn de beste ambassadeurs. Vraag na een succesvolle interactie om een review via Whatapp en verbeter je online reputatie.

Integratie met CRM systemen

Koppel je Whatsapp Business aan je CRM systeem om klantgegevens automatisch te synchroniseren. Hierdoor heb je altijd volledig inzicht in je klanten en hun interacties.

Overtuigd van het gemak van Whatsapp Business?

Koop bij ons dan een telefoonnummer om jouw zakelijke en privé nummer te scheiden. Maandelijks opzegbaar!

Heb je nog vragen?

Hier is onze FAQ pagina met heel veel antwoorden.