klantenservice via whatsapp

Klantenservice chat via WhatsApp was nog nooit zo eenvoudig

Klanten worden steeds veeleisender en gemakzuchtiger… vraag menig bedrijf die te maken heeft met klantenservice en ze zullen dit beamen. Klanten vinden dat ze te lang moeten wachten op een antwoord als ze een mail sturen én de telefoon pakken vinden ze lastig. Juist daarom zie je op steeds meer websites en webshops een chat mogelijkheid. Naast dure en betaalde chatoplossingen is er echter ook een gratis oplossing die ook nog zeer eenvoudig werkt. Daarover leggen wij je graag meer uit in deze blog.

WhatsApp Business via Web WhatsApp

WhatsApp is als chat niet meer weg te denken in ons dagelijkse gebruik. Uit een recent onderzoek is gebleken dat er 12.5 miljoen Nederlandse WhatsApp gebruikers zijn. Speciaal voor bedrijven heeft deze populaire app WhatsApp Business ontwikkeld. Deze gratis chat app is gericht op het in contact komen met je klanten én op een eenvoudige manier je producten en diensten onder de aandacht te brengen. Binnen de WhatsApp Business App kan je een catalogus koppelen aan je producten en diensten én ook handige tools zoals een auto-reply instellen. Hiermee ontpopt WhatsApp Business zich als dé chat voor zakelijke ondernemers.

Klantenservice via Whatsapp

Eigen nummer voor WhatsApp Business

Als bedrijfseigenaar heb je natuurlijk al een privé nummer waar je hoogstwaarschijnlijk al privé mee chat. Natuurlijk kan je dit nummer omzetten naar een WhatsApp Business nummer… maar daarmee breng je niet de gewenste scheiding aan tussen zakelijk én privé. Daarom is een eigen nummer speciaal voor WhatsApp Business dé oplossing. Een extra telefoonnummer dus, zonder dat je daar een extra telefoon voor nodig hebt.

1 WhatsApp Business nummer op 4 apparaten + 1 telefoon

Wist je trouwens dat je dit speciale zakelijke WhatsApp nummer eenvoudig kunt koppelen en benaderen via web.whatsapp.nlVeel bedrijven werken met meerdere medewerkers die afwisselend de chat beantwoorden. Maar je wilt niet continue een telefoon doorgeven. Dit is ook niet nodig want je kan het WhatsApp Business nummer koppelen aan in totaal 4 verschillende apparaten. Zo kunnen meerdere mensen de vragen van uw klanten beantwoorden. Klantenservice via whatsapp, hoe handig!  


NIEUW – De telefoon hoeft geen verbinding meer te hebben.


Tot voor kort moest je zorgen dat er een actieve verbinding van de telefoon was met internet. Zodra je telefoon uitstond, kon je geen gebruik meer maken van de web.whatsapp.nl. Super lastig natuurlijk als jij thuis aan het werk bent en de batterij van de telefoon op de zaak uitvalt. Omdat WhatsApp dit heeft opgemerkt hebben zij recentelijk een update gedaan. Vanaf 31 maart 2023 is het mogelijk om continu gebruik te maken van web.whatsapp.nl zelfs al heeft je telefoon geen verbinding met het internet. De telefoon kan dus met een gerust hart uit.

WhatsApp op meer apparaten

2e nummer te ingewikkeld?

Één van de meest gestelde vragen is of het ook ingewikkeld is om de WhatsApp Business te activeren… Echter is het zeer eenvoudig en in slechts enkele minuten te realiseren. Uiteraard staan wij voor je klaar om je te helpen als je er niet uitkomt. We hebben ook een korte video met uitleg voor je gemaakt. Deze video legt simpel uit hoe jij jouw 2e nummer kunt activeren voor WhatsApp Business.

Start vandaag nog met 2e nummer

Vergeet dus de dure website chats en kies voor de bekende en meest gebruikte chat optie van Nederland. Installeer nu WhatsApp Business en vraag een 2e nummer aan. Bij 2e nummer kan je kiezen uit een 085-nummer, een eigen gekozen netnummer óf een willekeurig toegewezen netnummer. Start vandaag nog met het optimaliseren van jouw klantenservice via een chat.

Ook aan de slag met WhatsApp Klantenservice Chat?

Denk je na het lezen van deze blog "Dat wil ik graag proberen!" Meld je aan voor één van onze abonnementen en ontdek de eenvoud van WhatsApp Business voor online chats.

Kunnen wij je helpen?
Accepteer je onze cookies?

We maken gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren en spam tegen te gaan. Accepteer onze cookies om volledig gebruik te kunnen maken van onze website.