Webshop chat whatsapp

Hoe een WhatsApp Business Chat op een webshop de omzet kan verdrievoudigen…

Tegenwoordig zijn bezoekers van webshops steeds meer verwend. De bezoekers willen zo goed mogelijk geholpen worden en zo snel mogelijk een antwoord op hun vragen. Een contactformulier en een telefoonnummer zijn vaak de eerste contactmogelijkheden die op een website of webshop staan. Maar wist je dat het ook makkelijk is om een WhatsApp Business Chat op je website te integreren? Nu denk je misschien, maar hoe regel ik dat? Ik wil niet dat die vragen allemaal binnen komen op mijn privé mobiele nummer….moet ik dan een extra telefoon kopen? Of kan het misschien via een anoniem Whatsapp nummer? Daar vertelt 2e nummer je graag meer over!

Een eigen Whatsapp zonder telefoonnummer voor jouw klanten

Je wilt liever niet dat jouw zakelijke klanten tussen je privé apps komen. Ook wil je niet dat jouw klanten zien dat jij op zaterdagavond 22:00 uur nog online bent, want jij verdient ook een dag vrij. Whatsapp Business Account is dé oplossing waarmee jij zakelijk en privé kunt scheiden!

Webshop omzet met chat

Wat kan ik extra met een WhatsApp Business account?

WhatsApp business werkt hetzelfde als de reguliere en bekende Whatsapp, echter kan jij zakelijk nét iets meer met deze app. Wat denk je van het instellen van een auto-reply, het geven van informatie over je openingstijden je accountgegevens en natuurlijk het uitzetten van die blauwe vinkjes als jij dat prefereert. Met een 2e nummer krijg jij de zakelijke vragen op deze nieuwe Whatsapp Business binnen. Jij bepaalt zelf wanneer jij de vragen beantwoordt en met de auto-reply heeft de klant wel direct antwoord.

Chat of hyperlink naar WhatsApp

Er zijn verschillende mogelijkheden om WhatsApp Business met een 2e nummer op jouw website te zetten. Dit kan bijvoorbeeld als Chat functie (widget) over je hele website of als whatsapp hyperlink nummer bij jouw contact gegevens! Jouw webbouwer kan je hier ongetwijfeld bij helpen.

Ecommerce chat op smartphone

Productcatalogus weergeven

Binnen WhatsApp business is er een mogelijkheid om producten in de catalogus te zetten. Als er vragen binnenkomen via Whatsapp kan je eenvoudig het juiste product naar ze toesturen. Wanneer ze op dit product klikken, komen ze direct op de juiste pagina en zal de kans op aankoop aanzienlijk toenemen.

Blijf in contact met je klanten

Heb je een nieuw product dat wellicht interessant is voor bestaande klanten? Is er bijvoorbeeld een nieuwe collectie binnen? Breng je klant hiervan op de hoogte. Via jouw Whatsapp Business account kan je een berichtje sturen naar een groep mensen. Je kan een verzendlijst aanmaken voor maximaal 250 personen. Op deze manier kan je jouw klanten informeren over acties, aanbiedingen of nieuwtjes.

2e nummer chat

Wat voor nummer heb je nodig voor een Whatsapp Business Account?

Als het gaat om zakelijke communicatie is het belangrijk dat je professioneel kunt communiceren… Daarom kan je bij tweede nummer kiezen uit een 085-nummer, een eigen gekozen netnummer of een toegewezen netnummer. Een vast nummer geeft je bedrijf eenvoudig meer professionaliteit en dat maken wij graag mogelijk voor jou.

Interesse in een 2e nummer voor je Webshop of Website?

Vraag vandaag nog een nummer aan via onze website en start direct met jouw Whatsapp Business Account!

Webshop chat

Is het ingewikkeld om WhatsApp Business te installeren?

Door een 2e nummer te activeren voor je WhatsApp Business zet jij je eerste stap in het optimaliseren van je online omzet. En het is nog eenvoudig ook! Met een paar simpele stappen activeer jij jouw tweede nummer. Bekijk hier het filmpje

Kunnen wij je helpen?
Accepteer je onze cookies?

We maken gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren en spam tegen te gaan. Accepteer onze cookies om volledig gebruik te kunnen maken van onze website.